Kilka faktów na temat lotnictwa w UE, o których nie wiedziałeś

Home  /  informacja  /  Kilka faktów na temat lotnictwa w UE, o których nie wiedziałeś

Kilka faktów na temat lotnictwa w UE, o których nie wiedziałeś

Grudzień 15, 2017No Comments

Fakt 1: Wysokość jest względną (i niepewną) koncepcją

 

A post shared by Mili Morello (@mili_morello_) on

Niezależnie od wysokości pokazanej na ekranach przed tobą w kabinie pasażerskiej, co jest wyświetlane na wysokościach w kokpicie, samolot prawie na pewno nie znajduje się na tej wysokości, ponieważ ciśnienie powietrza na ziemi bezpośrednio pod tobą nie jest znane a nawet gdyby tak było – na przykład z prognozy pogody pobliskiego lotniska – nasze wysokościomierze nie są ustawione na to. Jest to niezapomniany moment treningu lotnictwa, kiedy zdasz sobie sprawę, że samolot lecący na wysokości 35 000 stóp jest prawdopodobnie na tej samej wysokości, jak inny samolot, gdziekolwiek indziej na świecie, którego wysokości również pokazują, że ma on 35 000 stóp. Moment ten daje tak samo podniecenia jak bonus za rejestrację w kasynie online, ponieważ oznacza to, że wszystko jest możliwe.

Fakt 2: Piloci mierzą prędkość na cztery różne sposoby (i żaden z nich nie daje tej samej liczby)

 

Na niebie są cztery ważne pojęcia prędkości. Pierwsza wskazuje na prędkość. Najlepiej można to sobie wyobrazić jako prędkość, z jaką można by się domyślić, że podróżowałeś, gdybyś wyciągnął rękę przez okno i poczuł na sobie powietrze. We wszystkich, ale w najbardziej ograniczonych okolicznościach, wskazana prędkość lotu niewiele przypomina rzeczywistej prędkości – rzeczywistej prędkości w stosunku do masy powietrza wokół samolotu.

Trzecia to prędkość na ziemi, twoja prędkość nad ziemią, która jest być może najbliżej naszego ziemskiego rozumienia ruchu, chociaż nie ma to znaczenia dla wszystkiego, co dotyczy samolotu, który ma do czynienia z powietrzem, i często różni się od wskazanej i rzeczywistej prędkości setkami mile na godzinę. Wreszcie jest Mach, prawdziwa prędkość lotu w stosunku do lokalnej prędkości dźwięku. Jeśli zapytasz pilotów, jak szybko ich samolot jedzie, mogą zatrzymać się przed odpowiedzią. Mogą powiedzieć, że to zależy.

Fakt 3: Piloci latają na magnetycznych pozycjach – mimo że 747, jak większość samolotów, nie ma wejść magnetycznych

 

A post shared by Mateusz Łyś (@lampka_nocna) on

Przez większość czasu lecimy na magnetycznych nagłówkach. Przyczyna tego jest w dużej mierze historyczna. We wczesnych latach lotnictwa piloci – jak ptaki i marynarze – mieli do wyboru jedynie kierunki magnetyczne, ponieważ mieli tylko kompasy magnetyczne.

Jednak nagłówek wyświetlany na 747, podobnie jak na większości samolotów, nie ma wejść magnetycznych. Jest to zaskakujące dla nowych pilotów, którzy latali i badali i byli testowani na kaprysach i nieodłącznych błędach kompasów magnetycznych, aby uświadomić sobie, że na typowym współczesnym samolocie nie ma nic do odczuwania magnetyzmu na ziemi i wprowadzania go do komputerów które generują nasze wyświetlanie nagłówków magnetycznych. Na pokładzie jest tylko jeden magnetyczny kompas – samotne, technicznie izolowane urządzenie zapasowe, które nigdy nie jest używane podczas normalnego lotu.

Aby wyświetlać nagłówki magnetyczne bez użycia kompasu magnetycznego, płaszczyzna konsultuje mapę zmienności magnetycznej … Innymi słowy, samoloty świata latają na magnetycznych nagłówkach pochodzących z wstępnie załadowanej mapy magnetyzmu, a nie z rzeczywistych kompasów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *